Café Naserian och Alnarps Bokhandel har upphört men lever kvar i våra hjärtan

Viss kurslitteratur kan ändå köpas. Titta under fliken Sidor om böcker i högerkolumnen




måndag 27 juni 2011

Bacon eller blåbär?


Jag kan inte bestämma mig? Saknar jag verkligen den engelska frukosten som serverades på mitt Bed & Breakfast under studieresan till engelska trädgårdar tidigare i år? Med ägg och bacon, te, toast och tomat, korv och svamp? Bönor?

Snart ska jag äta svensk frukost. En terrakottaskål med tinade frukter och naturell havregurt. Blåbär och björnbär, hallon och havtorn. Och så lite gojibär eller bocktörnebär som det heter på svenska. En riktig fruktost, fast om den är så svensk vet jag inte förstås. Te till som i England. Men vad saknar jag egentligen? Just det! Ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar