Café Naserian och Alnarps Bokhandel har upphört men lever kvar i våra hjärtan

Viss kurslitteratur kan ändå köpas. Titta under fliken Sidor om böcker i högerkolumnen




fredag 12 mars 2010

Boksläpp i Alnarp!














Vägen tillbaka går genom trädgården.

Alnarpsmetoden – där lustfyllda växthus, ekologiska grönsaksland och naturlika trädgårdsrum hjälpt utmattningsdrabbade tillbaka till arbetslivet på rekordtid - har redan nått världsrykte. Med tio års erfarenhet i bagaget har Alnarpsteamet nu skrivit en bok om metoden.
Välkommen till vårens mest spännande boksläpp:

Trädgårdsterapi
av Patrik Grahn, Åsa Ottosson m fl

Tisdag 23 mars, klockan 15-16 i Alnarps Bokhandel, Pomonavägen 1 i Alnarp.

Lena Welén-Andersson, Lotta Lindfors och Inga-Lena Bengtsson berättar om boken och arbetet i Alnarp.

Alnarps Bokhandel bjuder på ekologiskt kaffe eller te och tilltugg.
I Trädgårdsterapi ges en bild av det intima men också komplexa samarbetet mellan terapeut, deltagare och trädgård. Alnarpsmetoden innefattar arbete med bland annat grönsaksodling, avspänningsövningar, rosenterapi, bild- och symbolskapande och psykoterapeutiska samtal.

Välkomna hälsar
Alnarps rehabiliteringsträdgård och Alnarp Bokhandel

3 kommentarer:

  1. Typiskt då är jag och föreläser men jag hoppas på boken när jag kommer till Stockholm.

    Jag vet ju att det är sant.... att man kan rehabiltera sig i trädgården.

    Genom trägården skolade jag om mig från förskollärare till trägårdsfotgraf.

    Ha ens kön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart...jag ska försöka komma. Jag har faktiskt varit i rehabträdgården som "deltagare" för en del år sedan.

    Må väl

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du haft en fin helg Annika, och kom gärna och hälsa på oss efter Stockholms-resan.

    Livsnjutaren, varmt välkommen hit!

    /Elsa

    SvaraRadera