Café Naserian och Alnarps Bokhandel har upphört men lever kvar i våra hjärtan

Viss kurslitteratur kan ändå köpas. Titta under fliken Sidor om böcker i högerkolumnen




torsdag 2 april 2009

Fransk chokladkaka och vårsol

Idag serverar vi en alldeles fantastiskt god fransk chokladkaka. Kom och njut av den ljuvliga vårsolen på vår glasveranda medan du dricker av vårt mörkrostade, goda, ekologiska & rättvisemärkta kaffe. Eller varför inte prova några av alla de tesorter vi har? (Till exempel vitt chai-te, saffran-te, karkade eller helt enkelt ekologiskt Earl Grey)

Utanför fönstret blommar snöklockor och Scilla siberica har skapat ett alldeles blått fält. Till och med påskliljorna känns som att de kommer hedra den högtid de är döpta efter.

Blir man inte lycklig, så säg!

En del av glasverandan (Mimosan blommar brevid soffan).

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket trevligt namn - Gröna Böcker -Svart Kaffe!! Tack för er kommentar. Det ser väldigt trevligt ut på ert cafe. Ska försöka komma och fika när jag är i Sverige sommar. Och naturligtvis titta i alla era böcker! Jag har er blogg på min blogglista nu - så jag blir påmind om att läsa vad ni hittar på.

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag blir sugen på gofika.
    Och din beskrivning av hur det blommar utanför jag riktigt ser det framför mig.

    Jag tittar snart in igen
    Ha det gott

    Gunilla//Norrskenets trädgård

    SvaraRadera