Café Naserian och Alnarps Bokhandel har upphört men lever kvar i våra hjärtan

Viss kurslitteratur kan ändå köpas. Titta under fliken Sidor om böcker i högerkolumnen




onsdag 22 februari 2012

Neue Staudenverwendung


Perennkonferensen i Tyskland anordnades på Bildungsstätte Gartenbau i Grünberg och där finns förutom föreläsningssal och bierstube också ett rum som fungerar som en liten bokhandel för trädgårdslitteratur och i sortimentet finns främst fackböcker men även en del böcker av mer populär karaktär.

Där hittade jag en bok av Norbert Kühn som jag genast köpte och som jag nu gärna vill rekommendera. Den heter Neue Staudenverwendung, alltså ungefär nya sätt att använda perenner och det är en bok utöver det vanliga. Om du läser tyska så är den ett absolut måste i din fackhylla.

Jag känner redan att den tillhör en av mina fem viktigaste trädgårdsböcker tillsammans med storheter som
The Dynamic Landscape, The American Woodland Garden och Die Staunden und ihre Lebensberiche.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar