Café Naserian och Alnarps Bokhandel har upphört men lever kvar i våra hjärtan

Viss kurslitteratur kan ändå köpas. Titta under fliken Sidor om böcker i högerkolumnen




onsdag 24 februari 2010

Intervju med Ulrika

För att ni som läser vår blogg ska få lära känna vår nya medarbetare lite bättre har jag intervjuat henne.
Mycket nöje och varmt välkomna hit!/Elsa


Namn: Anna Ulrika Sörensson
Ålder: 34
Vart växte du upp? Lund
Vart bor du nu? I Lomma, i ett hus som vi köpte i maj förra året.
Är du gift? Nej, inte gift men jag är sambo med Martin.
Vad gör du helst på fritiden? När vi inte har något projekt i vårt nya hus som till exempel måla och inreda så gillar jag att måla akryl och pyssla. Annars är mitt stora favoritintresse att resa!
Har du något favoritresmål? I juli 2008 var jag och min sambo i Brasilien och reste runt, det var verkligen en upplevelse – ett stort och varierat land. Svårt, Brasilien är helt klart en favorit men ett land där jag ännu inte varit men längtar till är Sydafrika.
Har du någon förebild? Svår fråga, min mormor tror jag, hon är en fantastiskt stark kvinna.
Favoritfärg? Orange
Favoritbok? Oj, svårt, jag gillar ju alla böcker av Karin Alvtegen eftersom hon alltid har en liten tvist på slutet som man aldrig lyckas lista ut.
Favoritfilm? Billy Elliott
Favoritkaka i konditorikylen på Café Naserian? Chokladkakan tycker jag är fantastisk, den smälter i munnen. (Jag är svag för choklad)
Beskriv dig själv med 3 ord? Pysslig, ansvarstagande och glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar